Hudfornyelse med laser

kr. 2.000,00kr. 2.800,00

Varenummer (SKU): N/A Kategorier: ,

Tilføj varen til din kurv og klik her for at se hvor lidt det bliver om måneden med

Patientinformation

I patientinformationen herunder kan du læse alt hvad du bør vide inden du bestiller tid til din behandling.

Rødme, karsprængninger samt solskader forekommer ofte som aldringstegn og viser sig typisk i ansigtet. Symptomerne kan være fremkommet af hudsygdommen rosacea, der giver rødme og brudte små kar. Solen kan endvidere have skadet hudens celler, så disse daner for meget mørk pigment. Ujævnheder og pigment kan også være kommet af acne, kaldet postinflamatorisk respons. Ar kan fremkomme af skader eller efter acneudbrud, hvortil der ofte er dannet et ”overflod” af kollagen fra ophelingen, der kan give et ”stift” nedtræk/overflade i huden.

Ved en IPL-behandling vil laserens lys trænge ind i huden, og derved omdannes denne til varme. Det specialproducerede lys kan få karsprængninger til at trække sig sammen, eller nedbryde pigment ved at skabe en kontrolleret overfladisk forbrænding. Dybere pigment, som melasma (hormonpigment) kan ej behandles med laser, og hertil anbefaler vi i stedet vores Cosmelan-behandling. Ar kan effektivt behandles med FRAX-behandling, der skyder små microbrændinger ind til nedbrydning af overflødigt kollagen, så ar kan blodgøres og ophele til en pænere overflade.

Der må ikke solbades 1 måned forud for behandlingen med IPL og FRAX. Der skal bruges min. solfaktor 50 ved ophold udendørs. Huden må hverken være solbrun eller farvet med selvbruner, da dette markant øger risikoen for bivirkninger.

Behandlingen er ikke smertefri og efterlader huden rød og varm, med en fornemmelse af en mild solskolning. Mindre hævelser kan opstå i huden, og kan vare op til 3 døgn. Ved fjernelse af pigment, kan huden trække mørkere op de efterfølgende dage, før en afskalning begynder. Huden vil i dette forløb se mere ”grumset” ud. De mørke pletter kan ses op til 5-10 dage efter behandlingen.
Som patient bør man anvende den højeste solfaktor, ved udsættelse for sollys de første 1-2 måneder efter behandlingen er foretaget. Det er dog meget vigtigt at undgå soleksponering i den første periode. Der kan suppleres med cremer der hæmmer dannelse af pigment, samt beroligere og reducerer karfremkommelser.

Der kan fremkomme væskeophobninger / vabler i et behandlet område. Vabler ses sjældent og en væskeophobning nedtoner ofte efter få dage. I yderst sjældne tilfælde, kan der forekomme forbrænding. Dette kan give små sår, ofte forsvindende ved heling
I yderste fald kan der opstå hypopigmentering (lysere områder) og ar. Denne risiko er størst, såfremte der behandles patienter med mørk hudtype eller hvis huden har været udsat for sol/selvbruner. IPL anvendes ej til hudtype 3-6 – kontakt os for at høre nærmere herom.

Gratis konsultation

Det er ikke altid nemt selv at vurdere hvilken behandling, der er den rette for dig. Derfor kan du altid booke tid til en gratis konsultation hos vores sygeplejerske, der vil anbefale den behandling og eventuelle produkter, der vil give dig det bedste resultat for netop dit udgangspunkt.